Nespavosť nie je náhoda. Zlepšite kvalitu spánku!

Nerušený a hlboký nočný spánok spomaľuje starnutie, je dokonalou prevenciou pred zdravotnými problémami a garantuje vysokú duševnú a fyzickú kondíciu. Čo robiť pre dobrý spánok?

  1. Spite v tmavej miestnosti bez svetla. Aj ten najmenší prienik svetla môže narušiť činnosť časti mozgu, ktorá produkuje hormón melatonín. Melatonín sa vytvára iba v úplnej tme. Keď sa jeho množstvo v krvi zvýši, pociťujeme stav ospalosti.
  2. Pozor na elektromagnetické polia. Nemajte pri sebe žiadne zariadenie ako mobil, TV, notebook, počítač a pododne. Elektromagnetické polia výrazne narušujú produkciu melatonínu.
  3. Určite vyhoďte televízor zo spálne! Niektorí ľudia zaspávajú výlučne pri televízii. Napriek tomu, že sa im darí zaspať, ich podvedomie vníma všetky informácie, ktoré sa vysielajú a spánok nie je pokojný a hlboký.
  4. Nemajte spálňu veľmi prekúrenú, udržujte teplotu na úrovni okolo 20-tich stupňov Celzia.
  5. Pred spaním čítajte niečo obohacujúce.
  6. Odložte svoju prácu minimálne hodinu pred spaním. Váš mozok sa upokojí a bude mať možnosť sústrediť sa na spánok.
  7. Choďte spať tak skoro, ako sa dá. Najdôležitejšie regeneračné procesy v organizme prebiehajú od 23:00 do 1:00. V túto dobu ľudské telo prirodzene odstraňuje toxické látky. Ak ste v tomto čase hore, toxíny sa vracajú späť do pečene a obehového systému, čo môže spôsobovať zdravotné komplikácie.
  8. Nemeňte čas spánku, choďte spať aj vstávajte vždy v rovnaký čas. Každý deň, aj počas víkendov. Vaše telo sa dostane do rytmu.
  9. Nebojte sa v zime použiť teplé ponožky na spanie. Je vhodné mať nohy v teple. Chladné končatiny sú predpokladom zlej termoregulácie, čo má za následok ochladenie celého organizmu.
  10. V poobedňajších hodinách sa vyhnite kofeínu, ak ho váš organizmus metabolizuje pomalšie. Pred spaním sa vyhnite alkoholu, ktorý neumožňuje zaspať hlbokým spánkom.
  11. Cvičte každý deň. Ideálne ráno, určite nie tesne pred spánkom. Upravte svoju hmotnosť. Ľudia s nadváhou až obezitou môžu trpieť nespavosťou, či neschopnosťou hlboko zaspať a teda dokonale zregenerovať.
  12. Používajte kvalitné posteľné obliečky, antialergické paplóny a vankúše, komfortné prestieradlá. Iba kvalitné lôžkoviny zaručia vám a vašej rodine zdravý a pokojný spánok.

 

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.